Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2008

Dilemma...

Κάποιες φορές η κοινωνική έρευνα σου βγαίνει από το πουθενά. Έκανα ένα ας πούμε "τεστ" χτες. Σχετικά με την ιστορία με το γνωστό αφρώδες ρόφημα. Εκεί που υπήρχε "δεν ξέρω ποιανού είναι" , πήγα και τους το είπα. Ξερά και εγκάθετα είναι η αλήθεια, αλλά δεν είχα όρεξη για σάλτσες. Οι περισσότερες αντιδράσεις καλές. Περισσότερο ήθελα να δω τις άλλες. Και τις είδα.

Αυτά που με προβλημάτισαν κυρίως ήταν απόψεις τύπου:
"Δεν πρέπει να υπάρχουν καθόλου πνευματικά δικαιώματα"
και
"Όταν κάτι μου έρχεται ανώνυμα με e-mail, μπορώ να το κάνω ότι θέλω"

Εκείνο που μου ήρθε εκείνη την ώρα στο μυαλό, (στο ποιό...; Α χα χα χα χα...) ήταν ας καθήσει κάποιος καμιά διετία να γράψει ένα βιβλίο, ας το εκτυπώσει κι ας βγει να το μοιράζει τζάμπα στο δρόμο. Α ναι, και να μου στείλει και σε ανώνυμο e-mail το Σιλμαρίλλιον, χωρίς συγγραφέα παρακαλώ, γιατί θέλω να το αναρτήσω...

Τα "εμ κερατάς, εμ δαρμένος" και "φωνάζει ο κλέφτης για να φύγει ο νοικοκύρης" τα ξέρετε; Ε κάπως έτσι το σκηνικό.

Συγκεκριμένα για το δικό μου κειμενάκι ψιλοχέστηκα. Μια παρωδία ήταν στην τελική, μια βλακειούλα και μισή. Με εκνευρίζει ώρες ώρες το γεγονός, αλλά μέχρι εκεί. Όμως διαβάζω και ιστολόγια με ποιήματα, ιστορίες ή μουσική, γραμμένα από τους ίδιους τους bloggers, ιστολόγια με αξιόλογο περιεχόμενο, και τρομάζω λίγο στην ιδέα οτι ο κάθε έξυπνος μπορεί να ξεπατικώσει ότι θέλει και μετά να σου ζητάει και τα ρέστα. Έχουμε στη διάθεσή μας ένα εκπληκτικό μέσο προς χρήση και οι ίδιοι κάνουμε κατάχρηση. Δε μ' αρέσει.

Γράφω ότι γράφω. Σοβαρά ή αστεία. Έξυπνα ή ηλίθια. Ότι και να είναι, είναι οι σκέψεις μου. Και οι σκέψεις όταν τις μοιράζεσαι προκαλούν ερεθίσματα. Και απόψεις. Θέλω να ξέρω ποιές είναι αυτές οι απόψεις, εγώ προσωπικά, εδώ, τόσο παράλογο είναι;

Γενικά δεν ξέρω πού θα με πάει το ζήτημα. Βλέπω οτι πλέον δε γράφω ελεύθερα. Κωλώνω. Όχι λογοκρίνομαι. Το χω ξεπεράσει ήδη αυτό το στάδιο. Δεν αλλάζω ένα δυο πραμματάκια για να είναι κάτι πιο politically correct. Απλά δεν αναρτώ καθόλου. Και πλέον δεν έχει πλάκα. Είχα ξεκινήσει να γράφω μια ιστορία και ήθελα να την αναρτήσω. Δε νομίζω οτι το θέλω πια. Ήθελα να βάλω και μουσική, κάτι δικό μου. Τώρα θέλω να την κρατήσω για τον εαυτό μου.

Το μόνο που μου μένει να γράφω είναι χαζομάρες που δεν αφορούν κανέναν, "σήμερα ξύπνησα στις 8:00, έφαγα ένα τοστ και ήπια ένα ποτήρι γάλα." Ποιό το νόημα; Πλέον δεν ξέρω... Να το συνεχίσω; Να το παρατήσω; Ή κάθε φορά που θέλω να αναρτήσω κάτι, να το εκτυπώνω, να το βάζω σ' ένα φάκελο και να το πηγαίνω για σφραγίδα ταχυδρομίου; Κουράστηκα κιόλας λίγο, για να πω την αμαρτία μου, και αυτό δε βοηθάει. Δεν ξέρω... Θα δείξει.




Το καλό με όλη αυτή την ιστορία είναι οτι κάθησα και έψαξα λίγο το θέμα περί ιδιοκτησίας πνευματικού έργου. Δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο κατάλαβα αυτά που διάβασα, πάντως θέλω να εστιάσω κυρίως σε δύο σημεία. Αν κάποιος έχει νομικές γνώσεις επί του θέματος ή γνωρίζει κάτι παραπάνω γενικά, ας αφήσει ένα σχόλιο.


Πρώτον: Τα πνευματικά δικαιώματα, λέει, κατοχυρώνονται αυτόματα, ο δημιουργός δεν χρειάζεται να προβεί σε συγκεκριμένη διαδικασία. Η αντιγραφή και αναδημοσίευση απαγορεύονται χωρίς τη συναίνεση του δημιουργού, αλλά αυτό αφορά μόνο την πρώτη παραχώρηση του δικαιώματος.

Εντάξει, όταν παραχωρείς μόνος σου τα δικαιώματα νομίζω οτι καταλαβαίνω πώς λειτουργεί αυτό. Αν μιλάμε για ξεπατίκωμα; Πρέπει να βρεις αυτόν που έκανε πρώτος την κλοπή; Ή κάτι τέτοιο...; Φέξε μου και γλίστρισα.

Και όταν μιλάμε για διαδίκτυο, πώς βρίσκεις τον αρχικό δημιουργό; Υπάρχει τρόπος να ελεγθούν οι αναρτήσεις χρονικά; Θεωρητικά φαντάζομαι πως ναι. Πρακτικά; Ο ιστός είναι τεράστιος, πόσος χρόνος θα χρειαστεί; Δύσκολο μου φαίνεται.


Το δεύτερο πάλι με βάζει σε άλλες σκέψεις:
Ο δημιουργός, λέει, έχει πάντοτε δικαίωμα μνείας του ονόματός του σε οποιαδήποτε αναπαραγωγή του έργου του.

Η απορία μου σχετικά με αυτό ήταν οτι από τη στιγμή που υπάρχει τέτοια ρύθμιση, είναι δυνατόν να επιτρέπεται σε κάποιον να κάνει την αναπαραγωγή από τη στιγμή που δεν είναι σε θέση να αναφέρει τον δημιουργό;


Το μόνο στο οποίο κατέληξα είναι οτι το όλο θέμα θέλει πολύ χρόνο, πολύ ψάξιμο και πολύ διάβασμα αν αποφασίσεις να ασχοληθείς.


Τι άλλο να πω, δεν ξέρω... Εύχομαι απλά σε όσους μας ομορφαίνουν τις μέρες με τις δημιουργίες του να μη χρειαστεί ποτέ να μπούνε σε τέτοιες διαδικασίες.

Καλό μας μήνα.

27 σχόλια:

mr. F είπε...

kai egw vlepw ton comingthrough na vlepei tis 7 opseis se kanena ekdomeno vivlio kai na fysaei k na min kriwnei..

ase ta fovame ayta, eida k ti egine me sena k to frape kai lew "apapapa" etsi akrivws to eipa.

Hfaistiwnas είπε...

Καλησπέρα Dante!!!
Έχεις δίκιο που σε πείραξε αυτή η κίνηση, και ποιόν δεν θα πείραζε άλλωστε. Μεγάλη υπόθεση τα δικαιώματα, χωρίς λύση όμως.. και ειδικά για το διαδικτυο.
Καλό βράδυ και καλό μήνα επίσης!!

dali13gr είπε...

Καλησπέρα Dante. Καθώς αυτή η δημοσίευση αναφέρεται κατά κύριο λόγο στο δικό μου και του Νίκου blog, απλά να διευκρινίσω 2-3 πράγματα προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Είτε είσαι είτε όχι ο εμπνευστής αυτού του πονήματος, αυτό που εξόργισε κι εμένα και τον Νίκο, είναι ο τρόπος που διάλεξες να επικοινωνήσεις μαζί μας. Στο blog έχουμε φόρμα επικοινωνίας την οποία μπορούσες κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις και να πεις παιδιά, ξέρετε αυτό είναι δικό μου, αν θέλετε βάλτε μια πηγή στη δημοσίευση. Τότε να είσαι σίγουρος ότι θα βάζαμε είτε ΕΙΣΑΙ είτε ΔΕΝ είσαι εσύ ο δημιουργός. Αν μελετήσεις τις δημοσιεύσεις μας θα διαπιστώσεις ότι όπου ξέρουμε αναφέρουμε την πηγή.

Μπαίνοντας όμως μετά από έναν χρόνο και "διατάζοντας" με 2 link να το σβήσουμε ή να αναφέρουμε πηγή, δεν κατάφερες τίποτα. Τουλάχιστον στο δικό μας blog.

Όσο για τα πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο, πολύ φοβάμαι ότι γι αυτούς που τα υποστηρίζουν δεν υπάρχει ελπίδα. Γιατί, έστω ότι εσύ κάνεις μήνυση στο blog μας και καταφέρνεις να βρεις μέσω Google ότι όντως η δική σου ανάρτηση είναι η παλαιότερη. Αν εγώ πάω σε έναν εκδοτικό οίκο και εκδώσω "Τα άπαντα του dali13gr" τα οποία περιλαμβάνουν το "Πιστεύω του Φραπέ", τότε όχι μόνο δεν θα δικαιωθείς αλλά θα πληρώσεις από πάνω. Αυτό δεν είναι απειλή, παράδειγμα είναι για να καταλάβεις τι γίνεται στο διαδίκτυο. :-)

Το διαδίκτυο είναι ΕΛΕΥΘΕΡΟ, χωρίς πνευματικά δικαιώματα όπως θα έπρεπε να είναι τα πάντα. Ξέρω ότι διαφωνείς με αυτό, αλλά σύντομα θα αναρτήσω σχετική δημοσίευση με την άποψή μου πάνω σε αυτό το θέμα και θα χαρώ να ρθεις εκεί να το συζητήσουμε. :-)

Dante είπε...

# dali13.gr

Η απάντηση αυτή έχει αποσταλεί και στο ιστολόγιό σας, ως μήνυμα προς τους συγγραφείς - διαχειριστές, χρησιμοποιώντας τη φόρμα επικοινωνίας στο tag: "ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ"
Αναρτώ κι εδώ αυτούσιο το κείμενο του μηνύματος.
__________



Κυρίως προς dali13gr.


Σημείωση: Το παρακάτω κείμενο θα αναρτηθεί και στο ιστολόγιό μου, στη σελίδα σχολίων του άρθρου στο οποίο σχολίασε και ο dali13.gr. (http://misokilofeta.blogspot.com/2008/08/dilemma.html)



Κατ' αρχήν να ευχαριστήσω για την ψύχραιμη απάντηση και όχι τύπου: "Βγήκα από τα ρούχα μου" ή "στείλε ένα email να σου στείλουμε τα στοιχεία για την αγωγή" του συνσυγγραφέως σου.
Από κει και πέρα, αυτά που βρήκα σχετικά με το θέμα είναι:

1. Ο τύπος ειδοποίησης που απ' ότι είδα προτείνεται σε τέτοιες περιπτώσεις ακολουθεί γενική μορφή:

"Το παρόν αποστέλλεται για να σας ειδοποιήσει ότι χρησιμοποιείτε προστατευμένο υλικό πνευματικής ιδιοκτησίας στον ιστότοπο/ιστολόγιό σας. Η παράνομη χρήση σας του άρθρου ΧΧ στο ΧΧσύνδερμοςΧΧ προέρχεται από τον ιστοχώρο μου με όνομα ΧΧτίτλοςΧΧ στο ΧΧσύνδεσμοςΧΧ. Είναι πρωτότυπο περιεχόμενο και είμαι ο συγγραφέας και κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων. Η χρήση υλικού προστατευμένου ως πνευματική ιδιοκτησία χωρίς άδεια είναι παράνομη.

Παρακαλώ προβείτε στις παρακάτω πράξεις άμεσα:

-Επανασυντάξτε την ανάρτηση ώστε να συμπεριλάβετε σύνδεσμο προς το αρχικό περιεχόμενο

-Αποδώστε την πατρότητα του έργου συγκεκριμένα σε εμένα, ως συγγραφέα, και τον ιστότοπό μου: ΧΧακριβή στοιχείαΧΧ

-Αποδώστε αποζημίωση για τη χρήση του προστατευμένου υλικού, ύψους ΧΧποσό + νόμισμαΧΧ μέσω ΧΧτρόπος πληρωμήςΧΧ

-Αφαιρέστε το υλικό άμεσα

Αναμένω απάντηση επί του θέματος εντός Χ ημερών. Ευχαριστώ."

...και προσαρμόζεται ανά περίσταση.

Δεν νομίζω ότι ένα τέτοιο θέμα χρειαζόταν τόσο τυπικές ειδοποιήσεις. Έδωσα την πληροφορία, και την απαίτηση μου (αναφορά πηγής ή αφαίρεση ανάρτησης) . Δεν όφειλα τίποτα παραπάνω.


2. Η πνευματική ιδιοκτησία αφορά οποιοδήποτε προϊόν πνευματικής εργασίας υπάρχει αποθηκευμένο σε υλικό μέσο, επομένως και το διαδίκτυο, και έχει νομική ισχύ σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Αφορά κάθε μέσο ακόμα και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι απόψεις σας περί πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο είναι σεβαστές, αλλά δεν αφορούν κανέναν πέρα από εσάς. Ο γενικός κανόνας είναι πως για να αναπαραχθεί πνευματικό υλικό πρέπει να υπάρχει η άδεια του δημιουργού. Εσείς δεν την είχατε σε καμία περίπτωση, παρόλα αυτά προχωρήσατε στη δημοσίευση. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική σας.

Ανέφερες σε μια απάντησή σου: "Όταν μας αρέσει κάτι, το αναρτούμε. Αν το έχουμε δει σε άλλη ιστοσελίδα, αναφέρεται και η πηγή. Αν το έχουμε λάβει σε chain mail, δεν αναφέρεται τίποτα. Είναι τόσο απλό".
Ξέρω ότι αυτό θα βόλευε πάρα πολύ κόσμο, αλλά δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Ακόμα και ο σύνδεσμος σε σελίδα μπορεί να είναι παράνομη κίνηση αν αναφέρεται σχετική απαγόρευση από τον διαχειριστή του χώρου.


3. Τα πνευματικά δικαιώματα παραχωρούνται στο δημιουργό αυτόματα. Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολο να εντοπιστεί ο δημιουργός, όπως συνήθως συμβαίνει στο διαδίκτυο, για νομικά ζητήματα χρησιμοποιείται ο εντοπισμός της παλαιότερης βέβαιης ημερομηνίας. Το Blogger ( http://www.blogger.com ) αποδίδει, σε κάθε ανάρτηση, ηλεκτρονική διεύθυνση με βάση την ημερομηνία ανάρτησης. Για το συγκεκριμένο αυτή είναι: http://misokilofeta.blogspot.com/2007/08/blog-post_23.html , η οποία ορίζει την ανάρτηση εντός Αυγούστου 2007. Η ημερομηνία αυτή δεν αλλάζει αν αλλαχθούν οι ρυθμίσεις ανάρτησης. Θέλω να πιστεύω οτι επικοινωνία με το http://www.blogger.com μπορεί να δώσει περισσότερα και πιο ακριβή στοιχεία.


Συνοπτικά::

1. Δεν είχατε κανένα δικαίωμα ανάρτησης του κειμένου.
2. Δεν είχατε κανένα δικαίωμα αμφισβήτησης της πατρότητας του κειμένου. Το κατά πόσο το κείμενο είναι δικό μου αφορά εμένα. Αυτά που αφορά εσάς είναι ότι -δεν είναι δικό σας- .
3. Έχοντας δημιουργήσει ένα, απ' ότι βλέπω, αξιόλογο και οργανωμένο ιστολόγιο, σε προσωπική σας διεύθυνση, πιστεύω πως θα έπρεπε να είχατε ενημερωθεί για τους βασικούς κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας.


Κατόπιν τούτου, θεωρώ την αντίδραση σας αβάσιμη και θρασύτατη, και εξακολουθώ να επιθυμώ τη διόρθωση της συγκεκριμένης σας ανάρτησης ( http://www.kepik.gr/?p=50 )

Εύχομαι καλές αναρτήσεις και μεγάλη επισκεψιμότητα.
Ευχαριστώ πολύ.

__________

mouridis είπε...

Φίλτατε Dante,

το τραβάς το σκοινί με το "κοινονιολογικό σου τεστ" και προκαλείς απαντήσεις όπως αυτή:

Πιστεύω πλέον πέρα από κάθε αμφιβολία ότι το κειμενάκι περί φραπέ δεν το έγραψες εσύ, είναι αγνώστου συγγραφέα και ανήκει στην ελληνική ή παγκόσμια λαογραφία (όπως η κοκκινοσκουφίτσα, τα τρία γουρουνάκια, διάφορα δημοτικά κυρίως άσματα και προσευχές).

Εσύ μπορεί να ισχυρίζεσαι ότι η "Κοκκινοσκουφίτσα" είναι δική σου πνευματική εργασία αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι εγώ θα σταματήσω να λέω το παραμύθι στα παιδιά μου.

Όσον αφορά το επιχείρημα με το URL στον Blogger, ρίξε μια ματιά και σε αυτό το URL (δώσε xtra βάση στην ημερομηνία όπως αυτή αναφέρεται και στο post αλλά και στο URL): http://arvyla.blogspot.com/2007/04/blog-post.html

Όπως καταλαβαίνεις συνεχίζεις να έχεις έλλειψη βάσιμου επιχειρήματος σχετικά με την νόμιμη πνευματική ιδιοκτησία του άρθρου.

Επιπλέον, όπως καταλαβαίνεις, λόγω της φύσης του πρωτοκόλλου Email/SMTP, όπου μπορώ να σου στείλω email και να λέω ότι είμαι ο Θεός ο ίδιος, δεν αρκεί ούτε ένα email όπου κάποιος ισχυρίζεται ότι είναι η Google/Blogger και να πιστοποιεί την ημερομηνία δημοσίευσης του υποτιθέμενου άρθρου σου. (Σε παρακαλώ, μην με προκαλέσεις να στέλνω και email ως Google ως απόδειξη των μειονεκτημάτων του SMTP)

Θα χρειαστεί λοιπόν είτε επίσημο έγγραφο από την Google/Blogger είτε ψηφιακά υπογεγραμμένο (κρυπτογραφημένο) email. Αυτά βέβαια, εφόσον υπάρχουν κρατημένα αρχεία ενός έτους που να αποδεικνύουν αυτό το γεγονός.

Στο μεταξύ, μέχρι εσύ να κάνεις τα αδύνατα δυνατά για να αποδείξεις κάτι που είναι φύσει αδύνατο να αποδειχθεί, εγώ μπορώ να κάνω 3 πράγματα:
1) Να "κατεβάσω" την δημοσίευσή σου από το blog μου μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα. Αυτό είναι ισοδύναμο με το να σταματήσουν να τυπώνονται οι Κοκκινοσκουφίτσες όλου του κόσμου για να περιμένουν ένα τύπο να αποδείξει κάτι που δεν αποδεικνύεται.
2) Να κρατήσω την δημοσίευση και να αναφέρω εσένα ως πηγή μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα. Αυτό είναι ισοδύναμο με το να γράψουν όλες οι Κοκκινοσκουφίτσες πάνω το όνομα ενός τύπου ως συγγραφέα, επειδή υπάρχει 1 στο εκατομμύριο να είναι όντως αυτός. Και να περιμένουν ως το άπειρο για να μάθουν την αλήθεια.
3) Να κρατήσω την δημοσίευση και να μην σε αναφέρω. Αυτό εμπεριέχει το εξής ρίσκο για εμένα: Αν κάποτε αποδείξεις το αδύνατο, δηλαδή ότι είσαι εσύ ο συγγραφέας, μπορείς να με μηνύσεις και να ζητήσεις χρηματική αποζημίωση. Αυτό που ίσως ξέρεις, ίσως όμως και δεν ξέρεις, είναι ότι οι αποζημιώσεις που ζητάει κάποιος στο δικαστήριο είναι ανάλογες της οικονομικής ζημίας που έπαθε. Δεν μπορεί να ζητάει 10 τρις ευρώ επειδή κάποιος του έριξε μια μπουνιά. (Ή μάλλον μπορεί να ζητάει ότι θέλει, αλλά δεν θα τα πάρει)
Τώρα, όπως το εκλαμβάνω εγώ αυτό, εφόσον εσύ δεν βγάζεις κέρδος πουλώντας αντίγραφα του εν λόγω κειμένου, η οικονομική ζημία που παθαίνεις από την δική μου δημοσίευση είναι μηδενική.


Τι λες; Ήταν τόσο δύσκολο να πεις ένα συγγνώμη για τις κατάρες που έριξες;

Για να θυμίσουμε στον κόσμο τον τρόπο που αντιμετώπισες το ότι εμείς δημοσιεύσαμε κάτι που λάβαμε στο email μας.
[DANTE]Να καραφλιάσει και να σέρνεται το κάθε μαλακιστήρι που ξεπατικώνει από δεξιά κι αριστερά και δεν έχει τα αρχίδια, όχι να πει πού το βρήκε, όχι να δώσει ένα link για τη σελίδα μου, αλλά ούτε να μπει στον κόπο να μου αφήσει ένα σχόλιο να πει: "Φίλε, μ' άρεσε, θα το ανεβάσω εκεί". Κακό ψόφο.[DANTE]

Δεν σου άρεσε και το επίπεδο της απάντησής μου. Δεν την βρήκες προφανώς "του επιπέδου σου".

Θες να αρχίσουμε και εμείς τα νομικά; Διάβασες εσύ τα Terms Of Service του Blogger; Ξέρεις πόσες παραγράφους παραβιάζουν οι κατάρες σου; Χώρια τους τοπικούς νόμους.

Γνωρίζεις, στο είπε ήδη και ο συμπλογκίτης μου, ότι μια τυπική (δεν ζητώ καν ευγενική) προσέγγιση από μέρους σου, θα είχε ως αποτέλεσμα αυτό που μέχρι σήμερα ζητάς (άσχετα από το αν πιστεύουμε ότι είσαι ή δεν είσαι ο συγγραφέας. Απλά και μόνο επειδή δεν μας ζημιώνει καθόλου να σε αναφέρουμε). Εσύ προτίμησες να μας προσβάλλεις λες και είμαστε τίποτα κλεφτοκοτάδες και είχαμε βάλει στο μάτι εδώ και καιρό τις κότες σου.

Αν θέλεις να μετατρέψεις την αδυναμία σου να ζητήσεις συγγνώμη για την ανάγωγη συμπεριφορά σου σε νομική βεντέτα μπορείς...

Soula είπε...

Τί ωραία που περνάμε εις τας εξοχάς...

Θέλετε να χωριστούμε σε δύο στρατόπεδα και να βριζόμαστε;
Ο Αύγουστος είναι πολύ βαρετός μήνας όταν δεν είσαι διακοπές..

Αλλά ας πούμε κάτι πιο ανάλαφρο:
Το να συζητάνε άσχετοι με τη νομική επιστήμη περί νομικών, πνευματικών δικαιωμάτων, μηνύσεων, αγωγών και μπλα μπλα μπλα παριστάνοντας τους ειδήμονες(βλέπε σχόλια ανωτέρω) μόνο καραγκιόζηδες τους κάνει να φαίνονται!

Και επειδή αναφέρθηκε κάτι για νομική βεντέτα, αν φτάσετε στα δικαστήρια ειδοποιήστε με να πάρω ποπ κορν και να έρθω να δώ show..Πάντα μου άρεσε άλλωστε το θέατρο σκιών!!

A ναι! Καλό μας μήνα βρε.

PS: Το να ρίχνεις κατάρες σίγουρα δεν δείχνει "επίπεδο"(για κάποιους) αλλά και το να δημοσιεύεις email είναι εξίσου κατινίστικο και χαμηλού επιπέδου, αγαπητοί μου.

Καλό μήνα ευχήθηκα ε; Σμούτς!

Dante είπε...

Αγαπητέ Μουρίδη,

Από τη στιγμή που αναρτήσατε το κείμενο, δηλώσατε οι ίδιοι οτι δεν γνωρίζετε το δημιουργό.
Αν δε μπορείτε να καταλάβετε ότι με αυτή την κίνηση ήδη προσβάλλετε τα δικαιώματά του, όσο και να αναλύσουμε το θέμα, δεν έχει κανένα νόημα.

Τόσο καιρό προσπαθείτε να μου δικαιολογήσετε οτι έχετε δικαίωμα χρήσης επειδή "ο Dante δεν είναι ο δημιουργός". Αποφεύγετε συστηματικά να δείτε οτι ούτε εσείς έχετε δικαίωμα χρήσης επειδή επίσης δεν είστε οι δημιουργοί.

Εγώ λέω οτι είμαι ο δημιουργός. Το αν με πιστεύεις ή όχι, δε σας δίνει δικαίωμα ανάρτησής του.
Αν θέλετε να το κρατήσετε, βάλτε μια πηγή. Όποια πιστεύετε εσείς οτι είναι η σωστή. Αν αδυνατείτε να το κάνετε αυτό, απλά αφαιρέστε το κείμενο.

Για να απαντήσω στις 2 ερωτήσεις σου,
1. Τους όρους χρήσης και την πολιτική περιεχομένου του blogger τα διάβασα απ' τη στιγμή που άνοιξα το blog. Υποθέτω οτι θα πρέπει να ισχύει η παράγραφος περί προσβλητικού περιεχομένου που βρίσκεται στην πολιτική περιεχομένου, αλλά η επεξήγηση αναφέρεται σε υλικό που "στοχεύει συγκεκριμένες ομάδες με βάση τη φυλή ή την εθνική καταγωγή [...]" κλπ, επομένως δεν μπορώ να σου δώσω απάντηση με σιγουριά.
Για τους τοπικούς νόμους, έχω διαβάσει μόνο για περιπτώσεις που η εξύβριση γίνεται σε συγκεκριμένο πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, και πάλι υπήρχαν υποκατηγορίες σε σχέση με το σκοπό της κίνησης αυτής, αν υπήρχε λόγος ή όχι, κλπ.
Αν γνωρίζεις κάτι παραπάνω ή έχεις να με παραπέμψεις κάπου, θα το εκτιμούσα.

2. Για μένα είναι τόσο δύσκολο να ζητήσω συγνώμη όσο δύσκολο είναι για εσας να αφαιρέσετε ένα κείμενο στο οποίο δεν έχετε κανένα δικαίωμα εκ των προτέρων.


Επίσης επειδή το ανέφερες, κανείς δεν μίλησε για αποζημίωση. Από τη στιγμή που το ιστολόγιό σας δεν είναι κερδοσκοπικό, δεν τίθεται καν θέμα υλικής αποζημίωσης. Από την άλλη, αυτό δε σημαίνει οτι δεν καταπατάται το ηθικό δικαίωμα του δημιουργού. Το "δεν βγάζω χρήματα από αυτό, άρα είμαι νόμιμος" , δεν ισχύει. Πόσο δύσκολο είναι να το καταλάβει κάποιος πια;

Και μία παράκληση.
Αν θέλεις να αναφέρεις παραδείγματα, παρακαλώ χρησιμοποίησε πρόσφατα κείμενα, ηλικάς περίπου ενός έτους. Με παραμύθια και προσευχές που χρονολογούνται από τον πρώτο ώς τον δέκατο ένατο αιώνα, και τα πνευματικά δικαιώματα έχουν ήδη καταργηθεί βάση νομοθεσίας, μου είναι δύσκολο να κάνω τον παραλληλισμό.
(Διαβάζοντας αυτό το τελευταίο, βλέπω πως φαίνεται να έχει ειρωνικό ύφος, δεν είχα τέτοια πρόθεση, απλά αυτή τη στιγμή αδυνατώ να το συντάξω διαφορετικά)
Ευχαριστώ πολύ.

Dante είπε...

# mr.F
Μας φαντάζεσαι μετά από μερικά χρόνια σε κανένα δικαστήριο να φωνάζουμε "Είναι δικό του! Το είχα διαβάσει τότε!"; Υπερπαραγωγή!!!

# hfaistiwna
Και το κακό ξεκινάει από την άγνοια. Πιστεύουν όλοι ότι από τη στιγμή που μπορούν να κάνουν δεξί κλικ, τους ανήκουν τα πάντα. Τι να πεις;
Καλό σου μήνα κι εσένα.

# soula
Μη μας το παίζεις ακροατήριο και υπεράνω κι ΑΣΕ ΚΑΤΩ ΤΟΝ ΚΕΣΕ ΜΕ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ!!! Σε βλέπω!!!
Χα χα χα χα, καλό σου μήνα. :-)

Mirela είπε...

Απ'ότι φαίνεται οι κύριοι mouridis και dali13gr δεν έχουν γράψει ποτέ κάτι δικό τους, γι αυτό και υποστηρίζουν την πάσα κατάργηση των πνευματικών δικαιωμάτων...δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα! Έστω και στο ίντερνετ, υπάρχει αυτό που λέμε "φιλότιμο" και προσωπικά δε θα μου άρεσε να πάρουν κάτι δικό μου και να το ποστάρουν χωρίς έστω το username μου απο κάτω...! Βέβαια γι αυτό το λόγο και ότι έχω αναρτήσει μέχρι τώρα δεν είναι κάτι το τρομερό ωστε να χάσω κάτι αν μου το κλέψουν, απο την άλλη και πάλι θα με πείραζε.

Αυτό που μου φαίνεται περίεργο είναι οτι οι δύο αυτοί κύριοι αμφισβητούν την κυριότητά σου του κειμένου γιατι? επειδή δεν τους άρεσε το στεγνό και απρόσωπο μύνημα που τους άφησες στο blog? Ή επειδή ξέδωσες και τα είπες έξω απο τα δόντια στο δικό σου blog και χωρίς να αναφερθείς σε συγκεκριμένο προσωπο? Αμάν βρε παιδιά...

Δεν είμαστε στο νηπιαγωγείο! Και αν μη τι άλλο το ποστ χρονολογείται απο το Φεβρουάριο! Δεν πρόκειται να το διαβάσει νέος κόσμος ωστέ να το κρατήσετε με το ετσι θέλω και "νιανιανια-I call shenanigans και δεν αλλάζω τίποτα γιατί με τσάτισες!"

Αυτά απο μένα.

djmouzz είπε...

Κρίνω σκόπιμο να αναφέρω και την δικιά μου περίπτωση. Τοποθετήθηκε σχόλιο στη δική μου φραπεδο-ανάρτηση (η οποία βέβαια είναι clopy-paste όπως και αναφέρεται), από τον Dante περί αναφοράς πηγής ή διαγραφής.

Ο τόνος του σχολίου ήταν απόλυτα μα απόλυτα ευγενικός και γιαυτό διόρθωσα (γιατί είχα λανθασμένη) την πηγή.

mouridis είπε...

@Soula: Αγαπητή φίλη πολύ χάρηκα που σου δώσαμε τόση χαρά με τα αστεία λεγόμενά μας αλλά ακόμα περισσότερο χάρηκα που μας το ανταπόδωσες. Ιδιαίτερα αστείο βρήκα το κομμάτι που συγκρίνεις την δημοσίευση προσβολών με την δημοσίευση ανεκδότων που λάβαμε στο email μας. Οπωσδήποτε είναι το ίδιο "κατινίστικα" και τα δύο. Είμαι σίγουρος ότι όταν λαμβάνεις ένα ανέκδοτο στο email σου, προτιμάς να πεις στους φίλους σου ότι είναι μαλακιστήρια και να τους ευχηθείς κακό ψόφο, παρά να τους μεταφέρεις το ανέκδοτο. Αυτό το τελευταίο θα έριχνε το επίπεδο σε "κατινισμό"...


@Mirela: Αγαπητή φίλη, πρέπει να ξέρεις ότι, οι απόψεις σου για τα copyrights που είναι και οι ευρέως αποδεκτές αλλά και οι νομικά εδραιωμένες δεν είναι οι μοναδικές απόψεις. Ο αντίλογος είναι μεγάλος και βασίζεται κυρίως στην θεωρία ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση αλλά και ότι είναι παντελώς χαζό να κατωχυρώνεις ως ιδιοκτησία την γνώση. Ότι γράφει ο καθένας βασίζεται σε δουλειά προηγουμένων και συνεπώς δεν αποτελεί ολότελα δικό του δημιούργημα. Σκέψου σε παρακαλώ ένα λεπτό πως θα ζούσαμε αν αυτός που ανακάλυπτε την φωτιά, την πατεντάριζε και όλοι οι άλλοι ζητούσαν την άδεια του πρώτου ή τον πλήρωναν για να ανάψουν μια. Σκέψου οι 13 τόμοι των Στοιχείων του Ευκλείδη να είχαν copyrights. Σκέψου ο Πυθαγόρας να κατοχύρωνε το Πυθαγόρειο Θεώρημα και να χρέωνε την χρήση του.
Αλλά ας μην βάλουμε τα χρήματα στην μέση. Ας πούμε ότι αυτός που ανακάλυψε την φωτιά, ας τον πούμε Τζακ, την έδινε σε όλον τον κόσμο δωρεάν αλλά απαιτούσε σε κάθε χρήση της φωτιάς (και κατ'επέκταση των παραγώγων της), αυτός που την χρησιμοποιεί να αναφέρει το όνομά του. Θα έπρεπε σε κάθε βήμα που κάνουμε καθώς περπατάμε να λέμε 4000 φορές το όνομα Τζακ (Ως ευχαριστώ για την φωτιά που πήρε μέρος στην κατασκευή των παπουτσιών μας, του πεζοδρομίου κλπ-κλπ) μαζί με μερικές χιλιάδες ακόμα ονόματα.
Σε κάθε λέξη που λέγαμε θα έπρεπε να αναφέρουμε το όνομα αυτού που την εισηγαγε στα λεξιλόγια και δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε παροιμίες μέχρι να μάθουμε ποιός τις πρωτοκυκλοφόρησε.
Μπορείς να διαβάσεις πολλά σχετικά με το θέμα αντίθεσης στα copyrights στην wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Copyrights#Critique , http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-copyright) καθώς και να παρακολουθήσεις σχετικά ντοκυμαντέρ (πχ Good Copy Bad Copy).
Όσον αφορά αυτά που λές για το νηπιαγωγείο, σου απαντώ με απόλυτη ειλικρίνεια ότι ναι, ο εγωισμός μας είναι από τους βασικούς λόγους που αρνούμαστε την αναφορά του ονόματος. Νομίζω ότι αν σε αποκαλούσαν "μαλακιστήρι" και σου εύχοταν κάποιος "κακό ψόφο" επειδή δημοσίευσες ένα ανέκδοτο που έλαβες σε email χωρίς πρώτα να ψάξεις όλο το internet πρώτα για να δεις αν είναι copyrighted υλικό, θα "άναβε" και ο δικός σου εγωισμός. Δηλαδή για να καταλάβω, όταν σου πουν ένα ανέκδοτο οι φίλοι σου, πριν το πεις παραπέρα, τσεκάρεις πρώτα όλο το internet και την βιβλιοθήκη του κονγκρέσου για να δεις πρώτα αν το έχει κατοχυρώσει κάποιος άλλος και να αναφέρεις το όνομά του;
Τέλος, όσον αφορά, το "Απ'ότι φαίνεται οι κύριοι mouridis και dali13gr δεν έχουν γράψει ποτέ κάτι δικό τους, γι αυτό και υποστηρίζουν την πάσα κατάργηση των πνευματικών δικαιωμάτων", αυτά πέστα στον αρχισυντάκτη μου... :-)



@Dante: Αντί για το παράδειγμα με την Κοκκινοσκουφίτσα μπορείς να πάρεις όποιοδήποτε ανέκδοτο από αυτά που ακούς καθημερινά (βάλε στον νού σου ένα με τον Τοτό ή κάποιο με τον Γιωρίκα και τον Κωστίκα ή κάποιο που ξεκινά με την φράση "Ήταν ένας Έλληνας, ένας Γερμανός και ένας Τούρκος...").
Όπως επανέλαβα πολλές φορές, το κείμενο με τον φραπέ μου ήρθε στο email, όπως τα δεκάδες άλλα μηνύματα που λαμβάνω καθημερινά σε στυλ chain mail με 100 παραλήπτες που περιέχουν ανέκδοτα.
Δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένεις ότι ακόμα και αν δεν είσαι εσύ ο συγγραφέας, η δημοσίευσή μου θα έπρεπε να αναφέρει κάποια αρχική πηγή. Όπως ρώτησα και την Mirela, εσύ όταν ακούς ένα πετυχημένο ανέκδοτο, πριν το μεταφέρεις στους φίλους σου, ψάχνεις να βρεις ποιός το σκαρφίστηκε;;; Θεωρείς ηθικά και νομικά παράνομο να γράψεις στο blog σου ένα ανέκδοτο με τον Τοτό επειδή δεν βρήκες ποιός το σκέφτηκε αρχικά; Είναι ανήθικο ή παράνομο να γράψεις το ανέκδοτο και να βάλεις κάτω "άγνωστος συγγραφέας" μέχρι τουλάχιστον να το διεκδικήσει κάποιος; Όταν αυτός που πιθανά να το διεκδικήσει κάποτε σε αποκαλέσει "μαλακιστήρι" και σου ευχηθεί "κακό ψόφο" εσύ θα σπεύσεις να βάλεις την αναφορά και να ζητήσεις συγγνώμη;

Και για να τελειώνει η ιστορία, αναφορά του ονόματός σου ως πηγή δεν πρόκειται να γίνει στην δημοσίευσή μου, αν πρώτα δεν χρησιμοποιήσεις τα σχόλια της συγκεκριμένης δημοσίευσης στο blog μας για να αναφέρεις ότι οι προσβολές και οι κατάρες στην σχετική δημοσίευσή σου δεν αφορούν καθόλου το Κ.ΕΠΙΚ. και τους συντάκτες του, οι οποίοι χωρίς καμία πρόθεση καπήλευσης και παραβίασης πνευματικής ιδιοκτησίας δημοσίευσαν το σχετικό κείμενο. Βλέπεις, ο στοιχειώδης εγωισμός μου δεν μου επιτρέπει να αντιδρώ συγκαταβατικά όταν με βρίζουν και με καταριούνται για μια πράξη της οποίας η μοναδική πρόθεση ήταν να προσθέσω μερικά χαμόγελα στον κόσμο.

Mirela είπε...

@mouridis: τώρα όμως στο παράδειγμά σου μου εξισώνεις το fiction, τη δημιουργική γραφή τελωσπάντων, με επιστήμες όπως τα μαθηματικά! Και μέχρι και ο Πυθαγόρας έδωσε στο θεώρημα το όνομά του και κράτησε τη δόξα για την ανακάλυψή του... όσο για τον Τζακ και τη φωτιά? Θα μπορούσε να χρεωσει χρήση μόνο στις φωτιές που άναψε αυτός. Και η Βέφα Λλεξιάδου πχ κραταει πνευματικά δικαιώματα για τις συνταγές που αρχειοθετεί, αλλά εαν εγώ φτιάξω γουρουνόπουλο ψητό ακριβώς όπως το περιγράφει η Βεφα δεν θα την πληρώσω κι απο πάνω!
Στο fictional τομέα τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά, και αν μια δημιουργία σου γίνει διάσημη απο δω κι απο κει είναι μεγάλη βλακεία να μην πάρεις το παραμικρό credit γι αυτό, όπως έγινε με τον φίλο Dante... και ναι, μπορεί τίποτα να μην είναι απολυτη παρθενογένεση, αλλά αυτό που κατοχυρώνεται είναι ο συνδυασμός ιδεών και όχι ξεχωριστά η καθεμιά τους.

Όσο για τον "κακό ψόφο" που είχε γράψει ο Dante, αυτό το ποστ χρονολογείται πολλούς μήνες πριν αναρτήσετε το κείμενο-πέτρα του σκανδάλου, οπότε είναι αυτονόητο οτι δεν αναφέρεται στο blog σας... ίσα, ίσα, όταν το διάβασα είχα την εντύπωση οτι αναφέρεται στα άτομα που το διάβασαν εδώ όταν πρωτοβγήκε (ίσως και άτομα που γνωρίζει προσωπικά ο dante), και παρ'όλα αυτά το έκαναν e-mail χωρίς να νοιαστούν για την άδεια του συγγραφέα και το έστειλαν στο καλό, ξεκινώντας την όλη ιστορία...

dali13gr είπε...

Αγαπητή mirela, όπως είπε και ο mouridis, είναι μόνο θέμα εγωισμού. Όπως ανέφερα και πιο πάνω, ας μπει κάποιος να δει αν αναφέρουμε πηγές ή όχι σε όποια ανάρτηση αυτό είναι δυνατό. Φαντάζομαι πως δεν μπήκε κανείς στον κόπο να το κάνει αυτό. Αν το έκανε θα διαπίστωνε πως όποια ανάρτηση δεν αποτελεί προσωπική άποψη, τότε αναφέρεται πηγή.

Στο τέλος της εν λόγω ανάρτησης, ο mouridis αναφέρει καθαρά: "Ιδιοφυές. Αφιερωμένο στους απανταχού φραπεδοπότες. Δυστυχώς ο συγγραφέας είναι άγνωστος ώστε να δοθούν τα εύσημα."
Άρα μόνο πρόβλημα δεν έχουμε να αναφέρουμε πηγή.

Το είπα και στον Dante στην απάντηση που του έδωσα στο blog μας. Ό,τι δίνεις, παίρνεις. Με τέτοια συμπεριφορά και στο δικό μας αλλά πολύ περισσότερο, στο δικό του blog στη σχετική ανάρτηση, δεν θα πάρει τίποτα.

Αν δεις τις ημερομηνίες εδώ: http://misokilofeta.blogspot.com/2007/09/blog-post_28.html κι εδώ: http://www.kepik.gr/?p=50 θα δεις ότι οι δύο αναρτήσεις έχουν διαφορά μόλις μιας μέρας μεταξύ τους. Οπότε δεν υπάρχει διαφορά μηνών όπως λες. Και ούτε σε φίλους του αναφέρεται ούτε τίποτα. Αναφέρεται σε όλους όσους το έχουν δημοσιεύσει.

Τέλος, για να καταλάβεις για ποιόν λόγο δεν μπορούν να υπάρξουν πνευματικά δικαιώματα γι αυτό το πόνημα(εκτός αν εκδοθεί κανονικά) να σου πω ότι από τη στιγμή που έγινε όλη αυτή η φασαρία, τρεις διαφορετικοί άνθρωποι μου έχουν πει ότι το έχουν διαβάσει, ο καθένας σε διαφορετική έκδοση.

Dante είπε...

Αγαπητοί mouridis kαι dali13gr,

Το μήνυμα που έστειλα στο "Το Κ.ΕΠΙΚ." ήταν πολύ συγκεκριμένο και ξεκάθαρο...:
"Αυτό είναι από εδώ:
-link1-
-link2-
Να μπει αναφορά πηγής ή να διαγραφεί παρακαλώ.
Ευχαριστώ."

...και είναι το μοναδικό που έχετε δικαίωμα να κρίνετε ως προς την έλλειψη ευγένειας ή τη χυδαιότητα του, καθώς ήταν το μόνο κείμενο με συγκεκριμμένο αποδέκτη.
Εγώ αυτό "έδωσα". Το τι "πήρα" το γνωρίζουμε καλά νομίζω.

Το δευτερεύον link το έστειλα καθότι αφορά το ίδιο θέμα. Για το ίδιο λόγο, αν στείλω κάποια άλλη ειδοποίηση στο μέλλον πιθανότατα θα δώσω και σύνδεσμο για το κείμενο στο οποίο αφήνουμε σχόλια αυτή τη στιγμή.

Αν αποφασίσατε να τοποθετήσετε τους εαυτούς σας στην κατηγορία "ξεπατικώνει από δεξιά κι αριστερά" , για οποιοδήποτε λόγο, και να εκλάβετε τα σχόλια προσωπικά, δεν εύθύνομαι.
Το μόνο που αποδείξατε είναι οτι "όποιος έχει τη μύγα, μυγιάζεται".
(επειδή είμαι σίγουρος οτι θα μου πείτε να βρω το δημιουργό της φράσης, θα αναφερθώ παρακάτω σε αυτό...)


Το τελευταίο σχόλιο της ανάρτησης σας το διάβασα, και ακριβώς γι' αυτόν ακριβώς το λόγο δεν περίμενα τέτοια συμπεριφορά.

Με το "τρεις διαφορετικοί άνθρωποι μου έχουν πει ότι το έχουν διαβάσει, ο καθένας σε διαφορετική έκδοση" όμως, μου δίνετε εσείς την εντύπωση οτι δεν έχετε διαβάσει την δική μου ανάρτηση.
Ανέφερα ήδη οτι ιστοσελίδες που το βρήκα αναφέρουν διάφορες πηγές, ανέφερα τις πηγές αυτές, και έδωσα και συνδέσμους για να το δει όποιος θέλει. Αν, τον καιρό που έγινε η ανάρτηση, μπαίνατε στις σελίδες που ανέφερα ενδεικτικά, θα βαριόσασταν να μετράτε πηγές.


Αναφέρθηκε επίσης:
" [...] για να αναφέρεις ότι οι προσβολές και οι κατάρες στην σχετική δημοσίευσή σου δεν αφορούν καθόλου το Κ.ΕΠΙΚ"

Οποιοσδήποτε γνωρίζει στοιχειώδη ανάγνωση μπορεί να δει οτι το όνομα του ιστολογίου σας ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ.
Δεν κατηγόρησα ή δυσφήμισα ποτέ ούτε εσάς ούτε το ιστολόγιό σας.
Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να μου ζητάτε απολογία ή μεταμέλεια για κάτι του οποίου εσείς ορίσατε τους εαυτούς σας ως αποδέκτη,
στο κείμενο για το οποίο με κατηγορήτε δεν έγινε καμία προσωπική αναφορά προς οποιονδήποτε.
Οι "κατάρες" μου αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένη ομάδα, με συγκεκριμένη, λανθασμένη κατ' εμέ, συμπεριφορά.
Αν οι ύβρεις μου σας προσβάλουν, αυτό σημαίνει πως μου δηλώνετε οτι είστε, ας το πούμε, "λογοκλόποι". Έχετε δηλώσει το αντίθετο ουκ ολίγες φορές.
Εσείς αυτοαναιρείστε, και εγώ αναγκάζομαι να δίνω εξηγήσεις για τα αυτονόητα.


Τώρα, περί παραδειγμάτων που αναφέρονται, μιας και απ' ότι φαίνεται μας αρέσουν:

1. Δυστυχώς για τον Τζακ, η φωτιά υπήρχε και πριν απ' αυτόν, ανακάλυψη ήταν, όχι εφεύρεση. Φαντάζομαι όμως πως θα μπορούσε να πατεντάρει το "χτυπάμε δύο τσακμακόπετρες" ή "τρίβουμε δυο ξύλα"

2. Για τις επιστήμες, και ειδικά τη γεωμετρία δε θέλω ούτε να το σκέφτομαι. Ευτυχώς δεν καλύπτεται λόγο παλαιότητας. Απ' τη μια, το γεωμετρικό σχήμα δεν μπορεί να αποτυπωθεί σε υλικό, δεν υπάρχει τέλειος κύκλος, ούτε τέλειο τετράγωνο. Απ' την άλλη, η θεωρία που το καθορίζει, μπορεί. Δεν είμαι σε θέση να δώσω απάντηση στο αν το τρίγωνο υπήρχε πριν το ανακαλύψει κάποιος. Αν κάποιος μπορεί, τότε ίσως μπορούμε να μιλήσουμε και για τα πνευματικά του δικαιώματα.

3. Η αναφορά των ανεκδότων ήταν πολύ καλύτερο παράδειγμα ομολογώ, τουλάχιστον κατάλαβα κάπως καλύτερα το σκεπτικό σας.
Παρόλα αυτά, το "ανέκδοτο" αυτοορίζεται ως κάτι που δεν έχει εκδοθεί, και μεταδίδεται αποκλειστικά με το λόγο. Άρα πάλι είναι εκτός πνευματικών δικαιωμάτων.
Από κει και πέρα, όταν εκδίδεται μια συλλογή "ανεκδότων", ή λαικών ρήσεων (εδώ πήγαινε το: "όποιος έχει τη μύγα..." παραπάνω) ή στίχων δημοτικών τραγουδιών, φαντάζομαι οτι θα υπάρχει σχετική νομοθεσία που να επιτρέπει περιορισμένα δικαιώματα για την έκδοση ή κάτι τέτοιο.

Το συγκεκριμένο κείμενο "εκδόθηκε" στο διαδίκτυο. Κάποιοι θεώρησαν οτι έχουν δικαίωμα χρήσης όταν το διάβασαν εδώ, βαφτίζοντάς το ανέκδοτο. Λάθος τους σε κάθε περίπτωση μεν, αλλά τουλάχιστον δικαιολογούνται λόγω άγνοιας.

Όπως δικαιολογούσαστε κι εσείς, μέχρι τη στιγμή που ειδοποιηθήκατε.
Αναφέρατε: "Είναι ανήθικο ή παράνομο να γράψεις το ανέκδοτο και να βάλεις κάτω "άγνωστος συγγραφέας" μέχρι τουλάχιστον να το διεκδικήσει κάποιος;"
Ναι, αν, όταν αυτός ο κάποιος το διεκδικήσει, η απάντησή σας είναι "Λες ψέματα" και του επιτεθείτε με ότι βρείτε πρόχειρο.
(δε νομίζω να χρειάζεται να επαναλάβω οτι εφόσων δεν αναφέρθηκα σε σας ονομαστικά δεν ευθύνομαι για τα προσωπικά σας συμπεράσματα...)
Αν είχατε υποψία για διαφορετικό συγγραφέα, ας με ειδοποιούσατε.



Για να τελειώνω, επειδή αυτή η απάντηση κατέληξε τεράστια και κουράστηκα...

1. Αγαπητέ μου mouridis, κι εμένα η μοναδική μου πρόθεση ήταν να μοιράσω μερικά χομόγελά στον κόσμο. Αλλά προτίμησα να το κάνω με κάτι δικό μου, και όχι με τα άπαντα της μικρής Αννούλας.

2. Αγαπητέ μου dali13gr, δε νομίζω οτι όφειλα να διαβάσω ολόκληρο το ιστολόγιό σας για να καταλάβω την προσωπική σας πολιτική περιεχομένου, αλλά ομολογώ οτι η αμέσως προηγούμενη ανάρτησή σας δε με οδήγησε στα καλύτερα συμπεράσματα.
Εννοώ την (παραφράζω): "Βρήκα -εδώ- (σύνδεσμος για download) το εχθροί εξ' αίματος του Αρκά. Διαβάστε... "
Αλλά μάλλον ούτε η "Ελληνικά γράμματα" ούτε ο ίδιος ο Αρκας έχουν δικαιώματα, αφού το χαρτί, η τυπογραφία και το αλφάβητο έχουν ανακαλυφθεί προ αιώνων...
(Ναι, αυτό το τελευταίο ήταν ειρωνία. Συγνώμη)

Να στε καλά.


ΥΓ: Δεν θα μπω στη διαδικασία να το στείλω και με e-mail, απ' ότι φαίνεται παρακολουθούμε όλοι τη συζήτηση εδώ.

Dante είπε...

# djmouzz

Να 'σαι καλά για την παρέμβαση, thnx.

mouridis είπε...

@mirela: Καταλαβαίνω πλήρως τις διαφωνίες σου. Είναι οι κλασικές διαφωνίες μεταξύ των δύο στρατοπέδων της μάχης για τα copyrights. Φυσικά υπάρχει αντίλογος από την πλευρά μου και φυσικά θα υπάρχει αντίλογος και από την δική σου για όσα ενδεχομένως θα έγραφα εδώ ως αντίλογο.
Το θέμα σηκώνει πολύ μεγάλη συζήτηση και να με συγχωρέσεις που δεν μπορώ να την συνεχίσω χρησιμοποιώντας τα σχόλια κάποιου (οποιουδήποτε) blog.

@Dante:
Σχετικά με τον αντίλογο που κάνεις για τις anti-copyright απόψεις που εξέφρασα ισχύουν τα ίδια που απάντησα στην mirela. Άλλωστε, οι απόψεις μου αυτές αφορούσαν αυτήν και μόνο (γεγονός που εξέφρασα βάζοντας ένα @mirela μπροστά από αυτές). Οι απόψεις μου δεν έχουν σχέση με την δική μας διαφωνία και δεν είχες καμία υποχρέωση να απαντήσεις. Αφού το έκανες όμως, όπως προείπα, σου ανταπαντώ με όσα είπα και στην mirela.

Σχετικά με υπόλοιπα που λες:
Όταν δεν με βρίσουν πρόσωπο-με-πρόσωπο αλλά μου δώσουν ένα ραβασάκι που όταν το διαβάσω ανακαλύπτω ότι γράφει "Είσαι μαλάκας", εγώ αυτό το εκλαμβάνω ως προσβολή. Εσύ όταν σε φτύνουν μπορεί να νομίζεις ότι βρέχει...(Ναι, αυτό το τελευταίο ήταν ειρωνεία. Συγγνώμη)

Ως εκ τούτου, όσα λες για μύγες και μυγιάσματα, κράτα τα για ιδία χρήση. (Και ναι, έχεις δίκιο, είμαστε σίγουροι ότι πριν χρησιμοποιήσεις την εν λόγω παροιμία δεν έψαξες να βρεις τον δημιουργό της. Και παρότι λες ότι θα αναφερθείς παρακάτω σε αυτό δεν είδα να το κάνεις. Εκτός αν εννοείς αυτά που λες περί "έκδοσης" οπότε θα αναγκαστώ να σου απαντήσω ότι η συγκεκριμένη παροιμία έχει εκδοθεί σε ουκ ολίγα βιβλία. Οπότε ο αρχαιότερος εκδότης έχει το δικαίωμα να έρθει και να σου πει να τον αναφέρεις ως πηγή.)

Καταλαβαίνω φυσικά γιατί εκ των υστέρων το παίζεις "οσία-Παναγία" που δεν ήθελε να μας προσβάλει αλλά πρέπει και εσύ να καταλάβεις ότι δεν παίζει να δείξω στους αναγνώστες του blog μου ότι όποιος με βρίζει κερδίζει (καλό αυτό, κάνει και ρύμα).

Δεν με ενδιαφέρει καθόλου τι ακριβώς και ποιους ακριβώς "εννοούσες" ως παραλήπτες των προσβολών σου. Το θέμα είναι ότι βάζοντας το link στο σχόλιο που έκανες στο δικό μας blog, μας υπονόησες. Και παρότι εδώ δηλώνεις (απ'ότι κατάλαβα, γιατί δεν το λες ξακάθαρα) ότι δεν εννοούσες εμάς, εμένα με ενδιαφέρει να το ξέρουν αυτό οι αναγνώστες του blog μας. Και αφού ο δικός σου εγωισμός δεν σου επιτρέπει να αναφέρεις κάτω από το αρχικό σου σχόλιο ότι οι συγκεκριμένες προσβολές δεν αφορούν εμάς, τότε και ο δικός μας εγωισμός δεν επιτρέπει κανενός είδους αναφορά.

Όσον αφορά την αναφορά σου στο κείμενο του Αρκά αρχικά έχω να κάνω την εξής δήλωση: Μικρός είχα κλέψει και ένα χυμό από ένα περίπτερο και ένα πακέτο μπαταρίες από ένα super-market. Έχω απατήσει 2-3 γκόμενές μου, έχω κοινωνήσει χωρίς να εξομολογηθώ πρώτα, και έχω άπειρες παράνομα κατεβασμένες σαιζόν από διάφορες αμερικάνικες σειρές. Θέλεις να τα συζητήσουμε και αυτά εδώ; Άνοιξε 2-3 ακόμα ζητήματα, γιατί αυτό που πιάσαμε πρώτο "δεν σε παίρνει"...

Το σχόλιο που κάνεις και σχολιάζεις ως ειρωνικό (αναφέρεις συγκεκριμένα: "Αλλά μάλλον ούτε η "Ελληνικά γράμματα" ούτε ο ίδιος ο Αρκας έχουν δικαιώματα, αφού το χαρτί, η τυπογραφία και το αλφάβητο έχουν ανακαλυφθεί προ αιώνων..."), δεν το βρίσκω καθόλου ειρωνικό καθώς εκφράζει αρκετά καλά την άποψή μου για το συγκεκριμένο ζήτημα και θα ένοιωθα τύψεις μόνο στην περίπτωση που δεν ανέφερα τον Αρκά ως πηγή.

Αυτά. Επειδή καθώς φαίνεται είσαι, όπως και εγώ, άνθρωπος που θέλει να έχει τον τελευταίο λόγο και συνεπώς θα απαντήσεις σε αυτό το σχόλιο, θα το εκτιμούσα ειλικρινά αν στην απάντησή σου περιοριστείς σε ζητήματα που σε αφορούν προσωπικά. Δεν μπορούμε να λύσουμε το Κυπριακό εδώ μέσα (τις διαφωνίες μας για τα copyrights γενικά) αλλά ίσως μπορούμε να λύσουμε το ειδικό ζήτημα που μας απασχολεί.

Έστω ότι εμείς είμαστε παρανοϊκοί και κακώς νομίζουμε ότι οι επισκέπτες μας θα καταλάβουν ότι ο σύνδεσμος με τις προσβολές μας "φωτογραφίζει". Εσύ, τι κόστος έχεις να διαλευκάνεις με ένα σου σχόλιο ότι δεν αναφερόσουν σε εμάς και να λήξει το ζήτημα;

ProFyLaKtiKo είπε...

μία είναι η λύση : blog-ογράφηση τώρα. στα πρότυπα του κτηματολογίου... σαν τη διαφήμιση με τους παππούδες...

εγώ θα είμαι με τη σούλα στο δικαστήριο, με ταγέρ alexis colbi και την κατάλληλη στιγμή θα κάνουμε παρέμβαση στην έδρα...

Βαγγελία είπε...

Διάβασα τα παραπάνω σχόλια και..
Ω Θεέ μου!!
Είστε τόσο pathetic που απορώ γιατί κάθονται όλοι και ασχολούνται μαζί σας.
Πραγματικά τα επιχειρήματά σας είναι νοητικού επιπέδου Σεφερλή.

Αγαπητέ Dante μην ψάχνεις να βρείς το δίκιο σου γιατί όπως λέει και ο λαός
(και ναί γι'αυτό δεν υπάρχουν δικαιώματα όπως και για τη φράση με τη μύγα)
ο μαλάκας είναι ανίκητος!!!
Κάνε τις διακοπές σου και ασ'τους να κουρέυονται!!

G_spot_unveiled είπε...

kale gia onoma...
epi exoun graftei edw..eleos
tha erthw se ligo pou tha exw xrono na ta diavasw...apapa

comingThrough είπε...

exeis mia prosklisi sto blog mou!!! :)

tovene592 είπε...

δύσκολα βγάζεις άκρη. είναι χαοτικό του δίκτυο και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να εναπόκεισαι στην καλή διάθεση του καθενός να αναφέρει έστω την πηγή του. νομικός δεν είμαι αλλά γενικά νομίζω ότι υπάρχουν πολλά νομικά κενά όσον αφορά το ίντερνετ..
κορυφαία η ιδέα του προφυλακτικού! λολ!

G_spot_unveiled είπε...

loipon twra vrika akri kai tha milisw ki egw....

lew na symvouleutoume ton e-lawyer (gt emena se dyo xronakia tha mporoume,kalutera :P:P)...na mas pei ti na kanoume...

oso gia esena dante mou...ta eipame kai apo konta...mi skas...ennoeitai pws o nomos se prostateuei...kai an exeis arketa tekmiria me to meros sou ola doulevoun gia sena...se periptwsi pou thes na to travikseis...den prokeitai na vrei kapoios allos dikio...don't worry

[oi kakoproairetoi kalo einai na kathontai sta auga tous kai na mi mas sygxizoun kalokairiatika...ante mpravo]

positive energy people....

p.s.na erthw ki egw mazi sas profylaktiko kai soula?? exw etoimo outfit...:PPPP

polla filakiaaaaaaaaaaa

o vasilias tou dasous kai twn ''goim'' είπε...

eimaste stagones tis vroxis..
kai o 8eos einai i agapi to nero...

o ilios tou ellinikou pnevmatos tis elef8erias einai i ousia tou nerou...

ma i paidia tou an8ropou asxolite me ton kiklo tis apo ekso stagonas,,

sta ali8ia adelfe exeis apolito dikeo .. ma afto pou fteei einai to ksanalew..i paidia..

i agapi se idga pros tin aftognosia tis 8eosis sou.

i plani sto na dimiourgideis isxiri prosopikotita.

tin kalispera mou stous sigkatikous tou oikou sou.

efxaristo dia tin filoksenia.

g for george είπε...

Χωρίς παρεξήγηση dante, ακόμα να καταλάβω γιατί γίνεται αυτός ο χαμός.

Υποθέτω επίσης πως θα είσαι και ο μόνος που δεν έχεις κατεβάσει ποτέ κάποιο mp3 από το ίντερνετ. Μαζί με 'μένα, βέβαια.

Αυτό το κείμενο που δημοσίευσες ήταν πολύ καλό, εμπνευσμένο και κάποιοι (αρκετοί, για την ακρίβεια) το προώθησαν γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Σούπερ, εγώ θα χαιρόμουν αν ήμουν στην θέση σου.

Με τόσες προωθήσεις που λαμβάνω μέσω mail σε κείμενα και φωτό, είναι φυσικό κάπου στον δρόμο να χάνεται το ποιος είναι ο δημιουργός. Συνήθως αν ανεβάσω κάτι που μου έστειλαν με mail και δεν γνωρίζω την αρχική πηγή, γράφω, email fun στα tags. Το μόνο που μπορώ να κάνω.

Νομίζω πως η αντίδρασή σου είναι υπέρ του δέοντος υπερβολική, ειλικρινά..

Dante είπε...

#george

Για το οτι κυκλοφόρησε χάρηκα κι εγώ...
Για την απάντηση που πήρα όταν τους είπα οτι είναι δικό μου δεν χάρηκα καθόλου.

g for george είπε...

Ok, ζητώ κι εγώ συγγνώμη, θα καθίσω να διαβάσω αναλυτικότερα τις απαντήσεις.

(UKUMUTU) είπε...

ei!manoura epeidh se kopiaroun??
doksa to 8eo na les!